Friday 29 August 2014

Cabaran Itu Indah

Assalamualaikum

Hi Guys.. Sori lama gak tak update ni. Hah, ni saya nak cerita sikit apa yang menarik :) Okay,ramai tak yang rasa tak nak langsung ada cabaran? Angkat tangan sikit. I feel the same too. Kalo benda tu xde kan mesti best. I will Be The Happy GoLucky :D Hurmm. Tapi kawan-kawan tak boleh lah nak berfikiran macam tu. Mestilah setiap cabaran tu ada hikmahnya.

Korang pernah dengar ayat  ni x? Setiap cabaran tu akan mematangkan kita. Kalo yang pernah dengar tu baguslah. Kalo yang xpernah tu. Jom dengar tau. Bagi yang pernah jadi pelajar tu kan. Mesti korang akan alami pelbagai cabaran sebelum cemerlang dalam pelajaran. Nak kena stay up lah untuk study. Kalo result teruk, kena marah dengan parents. Hurm.. Banyak kan cabaran tu. Tapi bila korang dah berjaya dalam pelajaran tu kan. Mesti korang happy sangat-sangatkan. Tu lah dia cabaran. Bila kita dah gapai kejayaan tu, Kita akan rasa keindahannya ;)

Bila cabaran tu datang, jangan lah pula korang wat-wat xnampak lak kan. Tak pun korang lari daripada cabaran tu. That not a nice move :( Korang kena terima dan hadapinya. Be strong always because I will always support you all ;) I hope we all can face our challenge with high spirit.


Kawan-kawan lain pula kena lah setiap support orang yang dalam cabarannya. Tak bole lah duk tengok je. Pastu asyik nak jatuhkan semangat dia. Mungkin time tu time dia. Entah esok lusa kita pulak yang akan hadapi cabaran. Mesti kita juga harapkan orang akan support kita kan. So,kita kena lah support orang lain dulu. Barulah orang lain akan support kita. Ingat, what you give, you will get back.



2 comments:

  1. nice sharing bro!what doesnt kill you will make u stronger!trust me!

    #visit..comment and follow back at http://blackmakesweet.blogspot.com/ okeey?

    ReplyDelete
  2. nice sharing bro!!

    visit here back : http://fluffypocoyogirl.blogspot.com/ hehe

    ReplyDelete