Thursday 4 September 2014

Cabaran 30 hari : Buku Kegemaran Korang

Assalamualaikum

Hi kawan-kawan semua. Apa khabar? Hope awak semua dalam keadaan yang happy selalu tau ;)

Hari ini man nak luah perasaan sikit lah. Hari man rasa penat sangat dan ada lak kawan yang sorang tu tiba-tiba je nak marah man. Hiusshh polak kot. Nasib baik lah man tengah penat time tu. Okay dah.


Siapa pernah baca buku ni? Yang pernah baca tu kita satu geng lah >< Mula-mula tu man tengok je sekali lalu. Then tiba-tiba bole lak terdetik nak baca. So, man baca lah.. Huhu nak menangis kot baca buku. Bukan sebab sedih tapi kagum kat penulis tu. Dia bole survive dengan dua orang ayah yang berlainan. Yang first tu seorang yang pandai tapi hidup dalam kesusahan. Yang second lak seorang yang kurang cerdik tapi hidup dalam kemewahan dan bahagia. Who u want to choose? Arghh.. yan..yang.. entah lah :)
Why not kawan baca buku ni. Seronok dan membuka pemikiran kita tentang KEWANGAN. Mesti anda nak bebas dari masalah kewangan kan? So, try to read and practice lah. Ni apa yang dapat lah. Man dapat tahu tentang pergerakan kewangan yang tak ada diajar di mana-mana sekolah. Nak tahu lebih lagi, baca lah! Macam promoter lak :P

Man memang nak jadi peniaga pun dan buku membantu sangat. Peniaga yang luar tu baca tau dan nanti share lah perniagaan tu dengan man sekali tau. dapt bacaa tu komen sikit tau.

3 comments:

  1. peehh..nk pinjam bolee..hhahahaa

    singgah n komen kat blog saya juga yeaaa..

    ReplyDelete
  2. Hai man.. macam best je cita tu.. akak suka baca buku, memag hobi akak membaca pun..cuma sekarang bz sikit dah lama tak baca buku...buku motivasi ni.. akak nak p carilah buku ni.. macam best je.. nanti bila ada buku yang best boleh la bagitau akak ya.. salan perkenalan kak mila.

    ReplyDelete
  3. wow mantap buku ni. kawan saya pon ada beli buku dari robert kiyosaki ni. Dia beli dalam version bahasa melayu. Arituh adalah belek2 sikit.

    Jemput singgah blog http://ismahasmi.blogspot.com/

    ReplyDelete