Saturday 5 July 2014

Hari Bicara Akademik di Sekolah

Hari Bicara Akademik di Sekolah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hurmm.. scary? happy? sad? mix of feeling? Segala macam perasaan yang timbul dalam diri setiap pelajar bila tiba hari itu. Korang tau tak apa tu sebenarnya hari bicara akademik tu? Hehe.. Pada hari itu pelajar-pelajar akan menerima result setelah bersusah payah belajar bersama parents mereka. Susah payah belajar? ye ke? Entah lah. Aku tengok time exam pun budak-budak ini Happy Gud Lucky jee. Termasuklah aku ini. Haha. Hah! Ini lah sekolah aku dan rakan-rakan.





Lawakan? The beautiful school in hulu langat. Hehe. I'm proud for study here :D Best memories was there.. Kami terima result tu pada 4/7/2014 di dewan kesayangan kami. Dewan Az-zamakhsyari! Pelajar-pelajar diminta untuk ambil result di situ tau. Tapi lah kan, aku terfikir jugak kenapalah cikgu nak semua pelajar ambil ambil result kat situ? Dah lah pelajar tu semua 800++. Penuh lah kan dah kalo semua ambil serantak? Macam ne dah dewan tu kan. Kepadatan dengan manusia. Haha.. 

Program tu start dalam pukul 8.00 pagi - 12.00 tengah hari. Tapi aku tengok yang parents budak-budak ini dah sampai sebelum jam 8.00 pg. Mungkin tak sabar nak tengok result anak-anak mereka kot. Or xsabar nak marah anak mereka sebab result teruk sangat kan. Haha. It's up to parents lah. Dalam keasyikan melihat budak lain ambil result dengan parents mereka, aku pun wat lah kerja-kerja yang patut dibuat. Hah! kerja apa lah yang aku wat tu? Entah lahh..  Tidur? Mengumpat? homework? Aku siapkan kerja yang Cikgu Atifah bagi yang dah berkurun tu. Nak wat macam mana cikgu tu xlama lagi nak bersara kot. Huhu.. Sedih lahh. Cikgu tu antara cikgu BI yang paling best dalam My List of Teacher BI. Hehe.
Ni lah antara muka aku bila menunggu My Umi to coming. Hurmm.. Of course lah boring sangat lah. My umi datang dalam jam 11.30 pagi. Aku kena tunggu dalam 3.5 jam. Huh! Lama tu.. Tapi xpe, jangan risau sebab segala yang berlaku tu kan ada hikmahnya. Dalam masa menunggu tu, aku berjaya siapkan satu karangan BI. Yeay! Happy kot walaupun satu je yang aku berjaya siapkan :) Lepas tu aku layan lak Demi Lovato punya performance. Best sangat! Xlive lahh, video je. Aku paling suka bila part die tarik tu >_< 

Dalam layan video tu, my umi pun call. Umi cakap yang dia on the way nak sampai lah. Arghh.. Cuak! Takut! but still in cool face. My umi akan mengetahui result aku. Hah! nk jawab apa lah nanti kan? Fikir dan fikir.. I got idea. Aku cakap lah aku xbaca time exam tu. End of story :) Haha. We wait that. Akhirnya my umi selamat sampai ke sekolah aku. Alhamdulillah. Aku pun wat lah muka happy je macam seolah-olah xde apa yang berlaku. Then aku temankan umi ambil result kat dewan. In 3,2 and 1.. Umi mulakan kata yang menarik. "Loqman.. kenapa teruk sangat result ni? Semua mata pelajaran jatuh ni. Kata nak gi oversea tapi result macam ni." aku pun jawab "Umi, Insya-allah man akan cuba yang terbaik untuk exam akan datang" 

Aku tau yang setiap parents nak kan yang terbaik daripada anak-anak mereka. So, para pelajar sekalian try as hard as much you can to make your parents proud :D Termasuk lah aku.. So, Loqman sedar lah diri tu sikit ehh yang SPM tu xlama lagi tau. Pray for us in SPM this year. That's all some story from me.

#TakeALook                      #SPM2014                          #SAM10                                  #BeYourSelf



No comments:

Post a Comment