Friday 25 July 2014

Last Moment "Ramadan" In School

Last Moment "Ramadan" In School

Assalamualaikum

Hai guyz :D Today I want to tell about moment yang berlaku last Ramadan di asrama. Saya adalah senior tahun ini,so tahun ini adalah tahun terakhir saya di sekolah. Huhu,sedar tak sedar lagi 5 bulan je masa yang saya ada to spend as a secondary student. Actually this week full of event. Kita nak star dari mana? Kanan? Kiri? Depan? Belakang? Hurm.. Entah lah.

Hari Selasa kami pelajar asrama telah mengadakan Majlis Khatam Al-quran Peringkat Asrama 2014. Alhamdulillah, segala yang dirancang telah berjaya dilaksanakan. Hah! Kawan-kawan tahu tak apa tu khatam al-quran? Ia adalah program yang dilakukan sebagai tanda kita dah berjaya khatam atau habiskan baca al-quran. Kebiasaannya setiap qari akan membaca 1 surah bermula daripada surah Ad-Dhuha sehingga surah An-Nas. Then program diteruskan dengan pemberian cenderahati kepada qari,imam dan bilal. Barang yang diberi adalah kain pelekat. Semoga mereka menggunakannya untuk solat berjemaah di surau.

Hari Rabu sekolah pula mengadakan Majlis Khatam Al-quran. Tapi bukan tu je, kami juga ada pra-persaraan bonda tercinta kami huhu. Kami telah kehilangan seorang ibu yang menjaga kami dalam keadaaan susah dan senang. Bonda Siti Zubaidah telah manjadi pengetua sejak saya melangkah masuk ke SAM Hulu Langat dan bersara pada tahun terakhir saya di sekolah. A lot of a amazing memories have been made by our principal :)


Puan Siti Zubaidah Binti Ahmad
"Best Lovely Teacher In Our Heart"
Hari khamis 24/7/2014 cuba teka apa yang berlaku? Jeng-jeng kami satu group dengan Umi Atifah Binti Salleh untuk Bahasa Inggeris. It's was her last period because she also going to retire also. So,we make some surprise for her :) Mula-mula Adibah act as pelajar yang sedang sakit. Then Umi Atifah came to see adibah dengan muka yang kerisauan and don't want something bad happen to her. When that moment happen, kami sing a special song to my umi Atifah. Umi Atifah terkejut dengan apa yang berlaku. She also smile dan terharu when we do that. Lastly, we take selfie with umi Atifah with monopod.

 Puan Atifah Binti Salleh
"Best Gorgeous English Teacher"

"We Will Get A's In English and SPM!!"
Thanks umi Atifah for selfie with us :D
What you feel when 2 teacher were retire? Kami rasa sedih kerana mereka adalah cikgu yang benyak mengajar pelajar erti kehidupan yang sebenar. Tanpa mereka tidak akan lahirlah jurutera, doktor mahupun perdana menteri.
That some stories from me. Hope you can enjoy with my blog :)

No comments:

Post a Comment